Monday 22 August 2016

mati

Cuti kali ni or apparently bulan ni, aku banyak dengar pasal kematian. kematian sanak saudara, kematian saudara kawan kawan dan sebagainya. dah empat kematian yang aku dah visit. 3 from sedara + kawan mak aku, satu from ayah kawan aku. tak kurang jugak berita pasal orang yang ditimpa penyakit, contohnya kawan mak aku, baru find out kena kanser usus. yang accident pon banyak jugak. seram sangat. sometimes, pernah jugak aku mintak mati. hmm, ni pendek akal namanya. bile aku rase sedihh sgt or rase mcm the whole world doesnt need and love me, i think the best way is to die. -_- tapi xdela serious sgt smpi make efforts to end my life. just terfkir mcm tu.. tpi bile ditarbiah balik diri ni, ramai yg mati skrg ni mintak nk dikmbalikan kedunia. nak tebus balik dosa dosa lalu.. aku boleh imagine situasi tu. just like when u committed the sins, and you really regret with those sins, and mmg really2 want to putar balik masa dan tak buat. so mcm tula lbih kurang dgn org yg dah mati mintak hidup. both impossible. kite just boleh bertaubat n mintak Allah ampunkan dosa tu. bile kite selalu keep in mind such things, kite mmg takkan buat silap. tp tulah masalahnya. bile buat, tak ingat pulak benda2 ni.. im so terrified. i wish to die but am i ready ? x kan. so lepas ni, kena always be prepared untuk mati. elakkan buat dosa dan tingkatkan amal ibadah. kadang2, dosa yg kite buat tu, kite xnampak pun and kite sedar xsedar je buat. contohnye, dengki or bersangka buruk.. mostly benda ni berkait ng friends and family. lau ng family tu, rase xdisayangilah rse disisihkan la dan sebagainye. kdg2 tu baik xyah fikir la, buat serabut kepala je. truskan idup, buat kerja elok2, janji ade tmpt berteduh. gittew. lau kawan tuuuuuuuuuu, kawan kan ramai. kawan je ng semua. lau ad yg xbrp nak ikhlas tu, ramai lagi kan yang ikhlas. ok bai. nk tlis psl benda lain lak.
sincerely Miss LOL

No comments:

Post a Comment